Sliten

Vilken vecka detta har varit! Full fart från start. Är det mycket att göra och Filip jobbar kväll så blir det liksom dubbelt upp. Shit va duktiga alla ensamstående mammor eller de som har karlar som jobbar borta är. Det är mycket jobb att både jobba, vara mamma, sköta om hemmet, hinna med sitt förhållande och sig själv. Nu säger jag inte att det är värre för mig än någon annan, det är liksom bara en åsikt. Ibland hade det varit skönt om man hade haft både min och Filips familj i närheten. Men så är inte fallet just nu och det funkar ändå!
Idag fick jag också vara med om leons första offentliga trotsutbrott på Hemköp! Fullt med folk såklart och en liten kille med egen vilja som skulle fortsätta att köra vagnen fast att jag skulle packa ur den. Han skrek och la sig på golvet. Kände hur svetten började komma då det fick sakta i kassan och fler och fler började kolla. Betalat och klart så ska jag plocka upp lillen från golvet, han är arg som ett bi och ramlar. Upp igen och jag har massa saker i händerna. Så ramlar han igen och folk börjar viska, prata och peka. Då känner man bara att man skulle vilja gråta och be dom om hjälp. Lyfter upp min lilla goding har honom under armen, matkasse, blöjpaket och en kundvagn. När jag kommer ut så hör jag någon som ropar, vänder mig om och det är vår granne som själv har småbarn. Hon frågar om jag vill ha hjälp och jag tackade JA! Tänk va glad man blir av sånt alltså! Tack så JÄTTE mycket!
När vi kom hem så springer Leon i min famn och ropar KRAAAM och putt och säger sen älskar dig. Åh då smälter man verkligen även om han inte vet innebörden av älska betyder så håller hjärtat på att explodera av kärlek. Vad svårt det är i en sån situation alltså, det enda jag gjorde var att försöka vara lugn och prata med Leon. Funkade ju sådär men men!
Någon innebandyträning blev det inte idag, vi hann verkligen inte. Kom hem kvart över 6 och då skulle vi ju äta.
Jag har iaf varit på ett spinningpass idag på lunchen. Det var riktigt kul och riktigt jobbigt. Jag hoppas kunna gå varje torsdag.
Nu ska jag sätta mig i soffan och vila!
Godkväll och hoppas ni mår bra.

Kramar

Mammas fina lilla kille! Du är den bästa killen som finns.

Kommentarer:

1 Frida:

skriven

Åh det är inte roligt när det blir sådär... Jag brukar tänka att det mest verkar jobbigt för människorna i butiken t.ex. Det är ju barn liksom och barn beter sig så, då får folk titta bäst dom vill! :) Håller med dig om det du skriver om att man ska vara så duktig och aktiv och vårda så många olika relationer på en och samma gång. Det är inte lätt att få balans i allt, tyvärr så ser samhället ut såhär...

Men stackars Leon då :( Ja det gör så ont i en, nu var det dessutom första gången som Liam råkat ut för andra barn på det viset men det var väl inte sista heller... Nej usch det är inte roligt iaf!

Kommentera här: