Eldar

Ja jag eldar här hemma, både i kaminen och kakelugnen. Mysigt även om jag längtar enormt mycket efter lite grönska och värme. Men januari är snart slut och februari är ju sista riktiga vintermånaden. Plus att februari är kort! Gött! Det blir nog en bra vår skulle jag tro, en hel del att se framemot.
Nu skulle jag vilja kolla om det är någon mer som har barn som har märkt en dålig rytm med barnens sömn runt 1,5 år? Lillen har varit hur lätt som helst att lägga sen i somras men för 2 månader sen började det med att han inte vill sova. Det spelar liksom ingen roll om det är i soffan, sin säng eller vår säng. Han ska inte sova. Vi lägger honom runt halv 8 på kvällarna och förut somnade han direkt och så var det med det. Nu lägger vi han halv 8 och han somnar mellan 9 och halv 10. Kanske inte låter så jätte jobbigt men det är det. Han började också med att vakna efter någon timme och ville in till vår säng, och det är ju inget problem hellre ha honom i vår säng och han sover skönt än att vi alla ska truga honom att sova i sin. Även om vi (jag & Filip) sover mycket bättre utan Leon i sängen så får man liksom offra det. Det har blivit bättre och när han väl somnar sover han i sin säng. Men jag undrar alltså, har någon något tips? Vi har provat det mesta nu.
Nej nog babblat för ikväll. Jag lär väl slänga in lite ved i mina värmekällor. Även om det är väldigt skönt under min filt med en snarkande Troya bredvid som värmer :)
Godnatt mina vänner!

Kommentarer:

1 Jessica koivu:

skriven

Enya har sovit dåligt i perioder. Just nu är hon inne i en bra period och somnar och sover heela nätter i sin säng. Annars när hon har dåliga perioder får hon sova i vår säng. Vi brukar försöka att hon iaf somnar i sin säng och sen kommer hon själv in på natten. Vissa gånger får hon somna i vår säng, men hon blir lixom aldrig beroende av att sova i vår säng:) kram

Kommentera här: