Facebook

Alltså Facebook är ju en rolig sak, eller ja inte jämnt. Det är tråkigt när man bara ser en massa gnäll och annat men jag försöker inte bry mig i det. Sen är det ju det där när man fyller år, får barn, gifter sig eller liknande. Det blir liksom en storm med gratulationer. Det är ju roligt att folk bryr sig men samtidigt funderar man, gör alla dessa 143 människor det. Finns dom där om jag skulle behöva dom? Vem vet. Nej men jag kan tycka att det nästan är lite otäckt . Samma sak om det hänt något tragiskt, då får man också sin logg bombad med inlägg. Jag själv brukar inte skriva varken grattis eller beklagar. I enstaka fall skriver jag grattis på födelsedagen men om man vet att det hänt något som inte är så kul så skriver jag inte. För själv skulle jag tycka att det var jobbigt om en massa bekanta skriver då. Jag vill liksom inte "spä" på det tråkiga om man säger så, låter det knäppt? Ja men svårt att sätta ord på det. Kanske någon hänger med i mina tankar. Nej Facebook är faktiskt inte så bra alla gånger. Sen finns det folk som skickat vänförfrågningar och när man ser dom på riktigt så hälsar dom inte, vad handlar det om då? Att man bara är nyfiken och vill kolla på mina bilder eller statusar? Det känns inte heller helt okej. Jaja nog tjat om detta. Det jag ville ha sagt är att jag faktiskt börjar ifrågasätta Facebook och att det eventuellt kommer bli så att jag tar bort den. Vi får se helt enkelt.
Hoppas ni får en bra dag!
Denna bild hittade jag på Facebook ;)

Kommentarer:

1 Sofie:

skriven

Ja jag har aldrig hatar Facebook så mycket som jag gjort nu.. Alltså när det händer såna hemska och så fruktansvärda saker.. Folk visste vad som hänt oss och fick lov att skriva i loggen innan vi hade hunnit berätta för våra nära och kära vad som egentligen hänt. Hur kul är det för dom att få reda på det på fb? En sak om jag själv skrivit det där själv vad som hänt. Om dom nu "bryr sig" kan dom ju ringa eller skicka ett sms, det är ju mer personligare.

Svar: usch det förstår jag. det va just såna grejer jag mena. att folk MÅSTE skriva på FB bara för att. jag beklagar verkligen det ni varit med och önskar att man inte FICK uppleva sånt. Har man varit med om ngt jobbigt så vill man oftast bara vara med de allra närmsta och inte sörja bland hela fb. ta hand om varandra :) kramar
Malin

Kommentera här: