Tvåbarnsmamma

Ja idag var första dagen som jag verkligen kännt att jag haft två barn. Filip jobbar kväll och vi har bara varit hemma och pysslat idag, en jättebra dag om än slitsam.
Jag och min stora kille tog en tur på förmiddagen för att förbereda inför vår nya familjemedlem som kommer på söndag.
Sen jobbade jag lite och vi åt lunch och vinkade av pappan. 
Sen dess har vi städat, bakat, lekt, sett på film och sen avslutade vi med bad i baljan här hemma. Nu sover den stora men den lilla hänger med mig i soffan. Han har haft lite magknip idag, hoppas han får bajsa snart. Trots det är ändå vid gott mod om än lite mer mammig ön vanligt. Eftersom vi mammor inte fick ett extra par armar så tackar jag högre makter för bärselen. Den är ju suverän!!! Trots att den är ergonomisk så känner jag av lite smärta i axlar och rygg men tror det är utav det vanliga bärandet faktiskt. Nu ska jag luta mig tillbaks, eventuellt reser jag mig upp för toabesök eller möjligtvis för att poppa popcorn.
Ha en trevlig kväll!



 

Kommentera här: