Tung

Tung ja, så känner jag mig mer och mer för varje dag. Dock inte så farligt men ändå såpass att det är jobbigt att springa efter en 3 åring på cykel eller kuta upp och ner i en trappa eller så.... Trots att det är min andra graviditet så har jag aldrig varit såhär gravid. visst jag va betydligt tyngre med Leon än nu, ca 20 kg tyngre faktiskt men jag har märkt att kroppen verkligen förbereder sig för vad som komma skall. Vissa dagar är jag full med energi medans andra är jag helt slut efter att inte ha gjort nånting. Men det är ju såhär det ska vara och jag ska inte klaga men somsagt. Både kropp och humör skiftar väldigt lätt och jag kan börja grina för minsta grej men även bryta ut i gapflabb ena dagen medans andra är jag mer "normal". När jag gjorde sista dagen på jobbet tänkte jag att men jag orkar nog jobba någon vecka till men känner nu att jag är glad att jag inte gjorde det. Det räcker liksom till att sköta huset, vara mamma och fru och däremellan vara Malin och sen pigg och glad på det. Filip jobbar kväll denna vecka så mitt tålamod får verkligen prövas från klockan 2 till typ nu. Jag tror faktiskt han har slumrat nu men han är bra envis när han sätter den sidan till. Tur att han är en riktig goding också!
Nu ska jag smyga ner och ta mig något äta.


Kommentarer:

1 Ellen:

skriven

Vilken snygg design du har då!! :) Gött att du bloggar igen så jag får se hur ni har det ;)

Kommentera här: